Бизнесът в аудиторията: НR eксперти дават съвети от практиката


Как да си подготвим професионална автобиография, която да ни открои от другите кандидати за съответната работна позиция, какво да е поведението ни по време на интервю – за това говориха пред студенти от Висшето училище по агробизнес и развитие на регионите НR eкспертите Бела Йончева и Зорница Димитрова. Те са част от екипа за подбор на кадри в ТELUS International Europe - най-големият работодател в аутсорсинг сектора у нас.
Преди пет години Зорница завършва „Мениджмънт на човешките ресурси“ във ВУАРР и, въпреки че е без никакъв опит, успява да се пребори за своето място в ТELUS.
„Знанията, които придобих по време на обучението, успях да ги приложа на практика и да ги разширя. В момента се занимавам с подбор на кадри и съм добър пример как може да успееш без да имаш натрупан стаж“, обърна се към студентите от нейната специалност Зорница и представи компанията, в която работят 500 души.
„Ежедневно се срещам с нови хора, за да представям отворените позиции във фирмата, провеждам интервюта, селектирам кадри. Предлагаме гъвкаво работно време на 4, 6 или 8 часа, така че и вие може да се възползвате и да съчетаете ученето с реална практика“, съветва Зорница.
Като препоръка при явяване на интервю тя посочи на първо място точността.
„Когато специалистът ви повика в определен ден и час, но вие не можете, спокойно кажете, че сте зает и поискайте да ви насрочат среща по друго време, вместо да закъснеете с 15 или 20 минути. В този случай ще се чувствате неудобно по време на интервюто и няма да покажете най-доброто от себе си. От разговора зависи дали ще ви предложат най-доброто като позиция за вас. Важно е също да се чувствате комфортно, така че не е задължително да отидете на интервю с нови високи обувки“, добави още Зорница.
Съвети към младите си колеги отправи и Бела Йончева от ТELUS International, която също оферира свободни позиции и уточни, че компанията търси специалисти с чужди езици – английски, немски, френски, италиански , тъй като работата изисквала разговори с клиенти по телефон, мейл, чат. Особено търсени били кадри, владеещи редки езици – фарси, мандарин, арменски.
Не по-малко привлекателни били социалните придобивки, които компанията предлага на своите служители – допълнително здравно осигуряване, ваучери за храна и транспорт, фитнес и масаж, оборудвана кухня за обяд и почивка.