ВУАРР предлага специализиращи обучения в областта на образованието


Магистърска програма „Икономика и управление на образованието – Образователен мениджмънт“ подготвя висококвалифицирани специалисти със специфични знания и умения за управление на институциите, процесите и дейностите в образователната сфера. Придобиват се задълбочени теоретични знания и практически умения в областта на мениджмънта на образователната организация в променяща се социална среда: управление на делегирани бюджети, лидерство и управление на човешките ресурси, трудово и осигурително право, финансиране и управление на образователни проекти, интегрирано и интеркултурно образование, приложение на ИКТ и статистически методи в образователния мениджмънт, психология на общуването и управление на стреса в образователната институция. Завършилите ще могат да се реализират като мениджъри на екипи, групи и организации на различни нива в системата на частното и държавно образование, експерти по образователни проекти, консултанти при разработване и внедряване на иновации в образователна среда.


 
ДЕПАРТАМЕНТ ЗА ЕЗИКОВО ОБУЧЕНИЕ, СПЕЦИАЛИЗАЦИИ И КВАЛИФИКАЦИИ (ДЕСК) предлага:

1. СПЕЦИАЛИЗИРАНО ОБУЧЕНИЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНА ПРОФЕСИОНАЛНА КВАЛИФИКАЦИЯ - Учител по икономически дисциплини и Учител по предприемачество

2. ПРИДОБИВАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНО - КВАЛИФИКАЦИОННИ СТЕПЕНИ (ПКС)
При спазване на нормативно определените изисквания на педагогическите специалисти се присъждат последователно пет професионално-квалификационни степени за директори и управленски персонал в детски градини и училища, както и за преподаватели по Предприемачество и Икономически дисциплини:
• Пета ПКС – с успешно положен устен изпит по конспект;
• Четвърта ПКС – с успешно положен писмен изпит по конспект;
• Трета ПКС – с успешно завършена едногодишна професионално-педагогическа специализация;
• Втора ПКС – с успешно защитена писмена разработка, свързана с анализ на приложена от кандидата диагностична процедура;
• Първа ПКС – с успешно защитена писмена разработка с изследователски и иновационен характер, свързана с педагогическата практика на кандидата.

3. КУРСОВЕ ЗА ДОПЪЛНИТЕЛНО ОБУЧЕНИЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ
Съгласно изискванията на Наредба № 15/22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти - 1, 2 или 3 квалификационни кредита):

В сферата на администрацията и управлението
• ИКТ в образователният мениджмънт
• Иновации и мениджмънт в образованието
• Интеркултурно образование
• Архивните ресурси в обучението
• Атестации и атестиране на дейността на педагогическите специалисти
• Мениджмънт на интегрираното образование
• Мултикултурализъм и образование
• Организация и управление на документални и архивни ресурси в образованието
• Подготовка и управление на образователни проекти
• Умения за учене през целия живот и управление на кариерата
• Управление на делегирани бюджети
• Финансов мениджмънт в училище
 
В сферата на психологическия комфорт
• Бърнаут синдром при учителите
• Вербална и невербална комуникация
• Конкурентните предимства на професия „учител“
• Образователна интеграция на уязвими общности
• Превенция срещу агресията в училище
• Психология на общуването - ефективни техники за общуване и за подобряване на взаимодействието при работа в динамичната образователна среда
• Развиване на умения за по-добро общуване
• Разрешаване на конфликти в училищното образование
• Справяне със стреса и емоционалното прегаряне в образователната среда. Повишаване на самочувствието и позитивната самооценка на педагогическия специалист
• Управление на конфликтите и контрол над стреса. Създаване на позитивна среда за работа и развитие в образованието
 
В сферата на методическите умения
• Дигитални технологии в образованието
• Педагогически коучинг
• Интерактивни методи в преподаването
• Комуникация и дизайн мислене
• Методи и практики в реализиране на успешно дистанционно обучение за учащи със СОП
• Механизми за въздействие и мотивация на учениците
• Модерна педагогика и дигитализация
• Мултимедийни и хипермедийни технологии
• Признаване на предходен обучителен опит за учащи бежанци и мигранти
 
В сферата на здравното образование
• Здравни политики и превенция срещу дрогата
• Повишаване на професионалната компетентност на педагогическите специалисти по здравно образование
• Училищна организация и контрол на обучението по безопасност на движението по пътищата (за директори на детски градини и училища)
• Обучение на училищните комисии по безопасност на движението по пътищата.
 
При заявен интерес имаме готовност да подготвим и допълнителни курсове по тема, заявена от ръководства на учебни и детски заведения, общински администрации или регионални управления на образованието, включително и като изнесени обучения, пътуващи семинари и онлайн обучения.

При сформирана група от едно или няколко учебни заведения обучението може да се проведе на посочено от заявителя място.