Участниците в Международното лятно училище: Очакваме нови контакти, развиване на умения за работа в екип и познания за различни култури


Развълнувани, че са одобрени за участие в Международното лятно училище и нетърпеливи да започнат работа по конкретните задания с колеги от различни държави. Това споделиха студентите на онлайн срещата, на която трябваше да представят себе си в първия ден от старта на инициативата по проекта за Европейски университетски алианс „INVEST“.  Домакин на Лятното училище на тема „Осигуряване на качество на обществените услуги за устойчиво регионално развитие“ е Висше училище по агробизнес и развитие на регионите. От 9 до 20 май участниците – пъстър букет от националности, ще работят във виртуална среда по индивидуални и групови задания с подкрепата на ментори. Интензивният едноседмичен курс ще се състои присъствено в Пловдив в периода 30 май – 3 юни. Те са студенти от партньорските университети в консорциума – 12 от Университета на Тесалия, Гърция, 1 от Университета по приложни науки Карелия, Финландия, 7 от Университета по приложни науки Ван Хол Ларенщайн, Ниделандия, 3 от Словашкия аграрен университет в Нитра и 5 от  Висше училище по агробизнес и развитие на регионите.

Марина Валенчикова е от Сърбия, но в момента е докторант в Словашкия аграрен университет в Нитра. Кандидатства за Лятното училище с идеята да обогати познанията си в областта на регионалното развитие и да събере допълнителни данни за дисертацията си. Обожава котките, които намериха място в презентацията й.



Самуел Олувафунмилайо е от Нигерия, но избира да продължи образованието си в Словашкия аграрен университет. Учи „Аграрна икономика и мениджмънт“, тъй като в бъдеще има амбицията да се посвети на развитието на земеделските райони. Смята, че качеството на образованието е важно за равния старт.

Хари Окема учи в специалност „Управление на условията за живот“ на Университета по приложни науки Ван Хол Ларенщайн, Ниделандия. Очакванията му от Лятното училище са да натрупа опит в тази сфера, прилаган в различни държави.

В Университета по приложни науки се обучава и Мерит ван дер Шаар, чиито очаквания са да подобри нивото на английския си, да натрупа знания и опит и да се срещне с представители на различни култури.

Хедзар Бурен от Университета Ван Хол Ларенщайн приема участието си като приключение и възможност да осъществи контакти в помощ на бъдещото си кариерно развитие.

„Моята супер сила е, че никога не се стресирам“, сподели Морита Саки от Япония. Тя учи „Международен бизнес“ в Нидерландия и се надява по време на Лятното училище да натрупа познания, свързани с развитието на селското стопанство. Сподели, че един от сериозните проблеми в Япония е липсата на адекватни грижи за застаряващото население, така че очаква да се зепознае с добри практики в тази посока в партньорските държави по проекта. Когато дойде в Пловдив, непременно щяла да посети паметника на Момотаро в Цар-Симеоновата градина, подарък от Окаяма по случай 20-тата годишнина от побратимяването на двата града. Момотаро е един от най-популярните герои в Япония от Втората световна война.



Датчанинът Харвин Клоостерман също учи в Университета по приложни науки в Нидерландия, специалност „Кризисен мениджмънт“. Част от времето си посвещава на доброволческа дейност в Датския червен кръст и така се озовава в Уганда, където работи с младежи за развиване на социални умения. Обича да пътува и да открива нови места.

Саед е от Танзания, но решава да продължи образованието си в сферата на международния бизнес в Нидерландия.

„Международни отношения“ е специалността, която учи Тара Диксън от Нидерлания. Включва се в проекта, защото е комуникативна и работи лесно в екип.

Да научи повече за развитието на регионите и, в частност, за дейностите по опазване на околната среда, карат Крис от Гърция да кандидатства за Лятното училище.

Третокурсничката по компютърни науки Илияна Платона от Университета на Тесалия очаква да подобри социалните си умения и да контактува с връстници от различни държави. За себе си казва, че умее да изслушва събеседника и да генерира нестандартни идеи.

Латси Катерини учи в Департамента по биохимия и биотехнологии на Университета на Тесалия. Следвайки кредото си: „Няма граници за знанието“, не се колебае да се присъедини към студентския екип на Лятното училище.

Евангелос Баламотис е третокурсник в Департамента по електроника и компютърно инженерство в Университета на Тесалия. По време на Лятното училище очаква да бъдат генерирани идеи за модернизация на публичните услуги. В свободното си време се занимава с доброволчество.

Мили Махонен от Университета по приложни науки Карелия, Финландия учи за медицинска сестра. Обича да работи в екип, адаптивна е и отворена за добиване на нови умения и опит.

Петима са българските участници в Международното лятно училище. Докторантът в докторска програма „Финанси и банково дело“ във ВУАРР Владислава Георгиева очаква с нетърпение срещата с интересни лектори и е нетърпелива да се включи в проучванията по индивидуалните и групови задания. Очаква да повиши уменията си за презентация и нивото на владеене на английски език. Вярва, че детайлите гарантират успеха. Минко Арабаджиев учи в магистърска програма „Управление на образованието“ и се определя като човек, на когото може да се разчита. Весела Ангелова, Петър Петков и Димитър Каравелски са останалите трима представители на ВУАРР в Лятното училище.